пʼятниця, 31 березня 2017 р.

Урок №1 трудове навчання 1 клас


Урок №1
Вступ. Місце праці і професії в житті людини. Правила організації робочого місця на уроці.
Тема. Вступ. Місце праці і професії в житті людини. Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Загальні  правила безпеки життя на уроках.
Практична робота: практичне ознайомлення з інструментами, прийомами безпечної роботи, правилами поведінки з ними.
Мета. Дати дітям загальні уявлення про види праці (розумову, художню, фізичну), про розподіл праці на робочому місці, учнівською робочою папкою.
Матеріали та інструментами. Олівець, кольоровий папір, ножиці, гумка, лінійка, клей, пезлик, малюнки із зображенням людей різних професій у робочому одязі.
Хід уроку
І. Підготовка робочих мість.
Вчитель з’ясовує підготовленість учнів до заняття, забезпечує необхідним тих учнів, у яких відсутній окремий матеріал чи інструмент.
ІІ. Організаційний момент.
Вчитель. Лунає дзвіночок, до праці мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель. Послухайте, які прислів’я склав наш народ. Чи шанують українці  працю?
·         На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить.
·         Землю сонце прикрашає, а людину – праця.
·         Маленька бджілка, але й та працює.
-         Діти, хто  з вас любить працювати?
-         А що ви вмієте робити?
-         Для чого ж людям працювати?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.     1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
-    Ви правильно відповіли, нащо людям працювати. Без праці люди не змогли б жити. А ким же працюють ваші батьки, рідні? (Діти відповідають).
Давайте зараз сядемо з вами у “машину часу” і помандруємо в давноминулі часи, подивимося, ким працювати наші предки-українці. (Діти розглядають малюнки підручника (с.л), розповідають про відомо їм професії.)
- Послухайте вірш “Предківське коріння” (с. 83 підручника).
- Які ще професії вам відомі?
2. Гра “Хто що вміє робити”.
Вчитель. Давайте з вами пограємося. Допоможіть мені закінчити речення, бо поки я йшла до вас, Вітерець-пустунець порозкидав слова.
Хто розносить нам листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша…
Діти, хто він? (Листоноша)
Нам зварив смачний узвар
вправний майстер… (куховар).

Для Марічки і Оленки
Я пошию платтячка.
А професія моя,
Звісно, діти, …(швачка).

Першим стрічає він сонце у місті.
Двір наш і вулиця – глянь, які чисті.
Ще до зорі прокидатися звик.
Як же назвете його ви? (Двірник)
1.     3. Продовження розповіді вчителя.
- Аби виконати будь-яку роботу людям потрібні інструменти та матеріали.
- Які інструменти у куховарки?
- А в швачки, двірника? (Діти відповідають.) У кожного з вас також є інструменти, за допомогою яких ви будете вчитися працювати на уроках трудового навчання.
4. Практична робота. Ознайомлення з учнівською робочою папкою.
Організація робочого місця.
- Розгляньте, які інструменти та матеріали знаходяться у вашій папці.
(Діти, розглядають, розповідають, вчитель доповнює та уточнює розповіді дітей.)
- А для того, щоб інструменти не “губилися” і не “втікали” від нас, ми навчимося правильно організовувати робоче місце.
Інструменти та матеріали розкладають на парті так, щоб їх зручно було брати. (Вчитель показує.) Ті інструменти, які використовують частіше – кладуть ближче до себе з правого боку (якщо берете правою рукою). З лівого боку розкладають ті предмети, які можна взяти лівою рукою. Нічого зайвого на парті не повинно бути – його прибирають.(Діти за зразком обладнують робоче місце.)
Вчитель наголошує, що під час роботи потрібно сидіти рівно, не нагинатися, не крутитися.
5.Фізкультхвилинка.
“Раз” – підняти руку вгору,
“два” – нагнутися додолу.
Не  згинайте, діти ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Будем знову починати.
6. Ознайомлення із правилами безпечної праці та культурою праці на уроках трудового навчання.
Вчитель. Діти, до вас у гості завітали Гвинтик і Шпунтик, аби розповісти вам правила безпеки та культури праці.
• Застосовуй інструмент тільки за своїм призначення, не працюй несправним інструментом.
• Не вмикай електроприлади без  дозволу вчителя.
• Не розміщуй пальці рук проти ріжучої частини інструмента.
• Передай інструмент з гострими кінцями  ручкою від себе.
• Не клади інструмент з гострими кінцями на край стола.
• Не змітай рукою, не здувай обрізки, стружки з робочого місця, користуйся для цього спеціальною щіткою.
• Працюй у фартушку або халаті.
• Під час роботи з клеєм, пластиліном користуйся картонною підкладкою, для витирання рук використовуй серветку.
• Після закінчення роботи прибери своє робоч місце.
V. Закріплення вивченого.
1. Дидактична гра “Кожній речі – своє місце”. Діти під керівництвом вчителя кладуть інструменти на свої місця в папку, пенал і т.д.
2. Дидактична гра “Піжмурки”.
Діти граються у парах. Спочатку один учень розкладає на парті інструменти, інший дивиться і запам’ятовує. Коли другий учень заплющує очі, – перший щось змінює (міняє інструменти місцями, замінює іншими тощо). Другий учень, розплющивши очі, відповідає, що змінилося.
VI. Підсумок уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар